Hvor BIT-Parat er dit tilbud?
Er du tilbudsleder/forstander? Og er du optaget af samarbejdet med kommunerne som køber af dine indsatser? Har du hørt myndighed tale om BIT? Så læs mere her.
Vi udbyder lige nu analyser med fokus på, hvorledes dit tilbud kan blive mest muligt BIT-Parat.
Hvad får I ud af det?
Det der ord ”BIT” bruges tit og ofte efterhånden. Særligt af myndighed, hvor en del myndighedsafdelinger har taget BIT metoden til sig. Derfor er det også relevant at spørge sig selv om tilbudsleder: Hvor BIT-parate er vi egentlig?
Kommunerne er i stigende omfang begyndt at interessere sig for, hvordan borgerens støttebehov omsættes til indsatser, og hvorledes dette kan oversættes til en pris/takst. Dette stiller øgede krav til tilbud som samarbejdspartner med kommunerne i forhold til en række punkter, fx
· Praksis for matchning/tilbudsafgivning
· Takststuktur og -model
· Udformning af kontrakter
· En ydelsesbaseret drift med sammenhæng mellem kontraktlig ydelse og praksis
· Drift- og økonomistyring
· Dokumentationspraksis og ledelsesinformationer
· Arbejdsgange og opgaveorganisering
· Statusmateriale til myndighed
· … og mere til
Med en analyse af, hvor BIT-Parat jeres tilbud er vil I få indsigt i og viden om, hvordan netop jeres tilbud er gearet til både at samarbejde ind i og drifte BIT metoden. Herunder vil vi også kunne bidrage med indsigt i, hvordan I formår at omsætte det at arbejde ydelses- og indsatsbaseret i jeres daglige drift.
Analysens indhold
Efter en samtale med dig, laver vi præcis den analyse, der passer til dit tilbud.
Følgende er eksempler på, hvad vi med en analyse bl.a. kunne dykke ned i:
· Hvorvidt nuværende takststuktur og -model er beregnet med fokus på tydelighed og kommunikation/forståelse for køber/kommune
· Udformning og anvendelse af kontrakter, samt hvordan disse kontrakter sammenhænger med både jeres økonomistyring og praktiske hverdag
· Hvorledes jeres nuværende praksis understøtter det at sammenbinde match/tilbud, takst og kontrakt med det løbende daglige arbejde samt dokumentation og statusskriv
· At gå fra et aftalegrundlag med køberkommune om visiterede ydelser til omsætningen af ydelserne i den daglige drift og til planlægning af ressourcer i jeres tilbud
· Dokumentationspraksis og dennes anvendelighed i samarbejdet med myndighed som aftaleparter
· Effektivisering af ressourcerne i jeres tilbud ved at se på planlægning og levering i forhold til de visiterede ydelser og aftaler med køberkommune
Dette er blot eksempler – der er mange flere muligheder. Kontakt os for at høre mere på
anne@brorsonconsult.dk eller Tlf. 53 27 71 81